Skorpor

Tittar ner på mina händer, såriga från jobbet. Små små sår som gör ont, speciellt efter att man har använt starkt städmedel. Livet är på riktigt. Det gör ont, det går över.
Det är väligt tyst här. För tyst. Just nu i denna stund vill jag vara hos Lilly i Stockholm. Vill så gärna var med henne där en helg, bara leva. Följa med henne på alla hennes upptåg, låta henne vis mig sitt Stockholm. SItta på något kafé, bara insvepa känslan. Blir de till vår?

Några gånger i månaden får jag en stark ha känsla - jag vill till stockholm en helg. Bara vara där. Jobbar bara helger nu fram till slutet av maj så väldigt svårt att få någon tid till en resa ner. Men i påsk är jag ledig fre-mån. Men då är de mesta stängt. Synd. Kanske får fira påsk hos de som berör? Lilly?.
Fick i alla fall ledigt för att åka till sundsvall över helgen. Det kommer blir speciellt. På många sätt. Kommer tänka mycket på en speciell person som inte finns här med oss längre, tänka på hur nära men långt bort jag är från Lilly o Elliot. Tänka på mina dagar med Robert, det var kul. Sundsvall har såna fina stunder.

Sår, sår som aldrig läker. Sår som gör ont. Sår som blir större. Infekterade. Sår.
Har vi inte alla sår.


Kommentarer
Postat av: Lilly

Påsk... Vi ska fira med pappa, tror jag!

Vet inte...

Jag har inget bestämt.



Du skriver och utvecklas. Det är fantastiskt.



Kärlek!

2009-03-06 @ 19:20:46
URL: http://lworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0