Korthus.

Om. kärlek är som ett korthus, vad händer då när de faller ihop?
Ibland faller saker ihop oavsett om man har tänkt det eller ej. Antingen står man där med ett brustet hjärta eller så går man vidare. Eller så tar man tid för sig själv, stannar upp och bygger upp sitt eget korthus innan man bygger ett nytt ihop med någon annan. Ibland gör man misstag, men för ofta felar man för någon annans räkning istället för att ta tu med sig själv. Har gjort de några gånger under mina snart 24 år, misstag.

Jag. trodde att mitt korthus var stabilt, tejpen som jag använde verkade hålla. Men man får aldrig fuska sig fram, ett korthus ska stå av sig själv. Det är där felet görs. Det går inte att slinka igenom, man måste göra det rätt. Om det blir fel, gör om och gör rätt. Det tar tid.

Mitt. kort hus står fortfarande och darrar, men det känns någorlunda stabilt. Starkare blir det. Mitt andra korthus är bara påbörjat, men det känns bra. Det känns stadigt. På något sätt så känns det som att jag har hittat rätt. Jag vill inte vara ett löv som flyger fritt i luften, jag vill vara ett löv som ligger ner. Precis som mitt korthus, stabilt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0