Otaliga saker, som gör mig vanlig

Hemma från jobbet idag, mådde super dåligt imorse och igår natt - så inte direkt jobbläge för min del. Har bara tagit det lugnt, spelat lite Sims 3, kikat på tv och ätit lunch. Väntar på R ska komma hem. Vi ska på kalas till hans kompis senare ikväll. Sen ska vi för bi lägenheten för att hämta lite saker. På söndag ska vi röja allt. Igår så tränade jag 50 min, slappde lite och sen så åkte vi och kikade på soffor. Vi ska köpa en ny efter sommaren. Vi hittade massor av fina på Mio och Bonus. Så vi får se. Mycket som ska fixas i höst, tapeter i kök och hall, nytt kök, nytt handfat till badrum. Hund? Mycket saker. Handfatet ska mamma och jag köpa när vi åker till Ikea om någon vecka, tapetseringarna kommer ske i höst. Köket får vi ta i vår någon gång. Det bästa är att vi trivs redan nu och det är det viktigaste men lite nytt behövs ännu. Soffan ska in först.

Helgen kommer bli fullspäckade för oss, middag med familj på fredag sen över till gänget på Frösön för fest, lördag fest hos bror, söndag - våfflor hos bror och fira honom samt städa ur lägenhet. Puh.. ser ut att inte bli en lugn stund. Sen jobbar jag hela veckan i det fina vädret som ska bli. Suck.. men jag tjänar en massa pengar och det behövs just nu. Sen går jag på semester den 2/7. Jag behöver sparar vart enda litet öre för att jag ska kunna ha en stabil ekonomi när jag är ledig i höst/vinter. Jag ska/har slutat spendera mina pengar på kläder, prylar, onödiga saker på mataffären, m.m. Nu ska jag bli super ekonomisk. Just nu känns det ganska stabilt - men jag har ingen marginal att göra något extremt. För jag vet hur jag är, bara jag går in på sparkontot så kommer pengarna rulla där ifrån. Skärpning. London om 3 veckor - spara, spara - Sophie!.

Annars så glädjs jag åt alla fina vänner som mår bra. Att  jag snart få se en liten bebis, ett giftemål och en förlovning. Pratade med en vän igår hon sa, läser din blogg jämt - funderar du på att skaffa en liten. Jag tänkte efter och sa som de var - ibland så känns det som att jag vill de. Faktiskt. Jag har inte varit i detta stadium i mitt liv min relation. Där jag litar på min partner till 110% - vi skulle klara av allt. Jag har som sagt aldrig varit mycket för förlovningar, barn och bröllop. Hell, var ju tillsammans med någon i nästan 3,5 år och vi/jag kände aldrig det där super suget att flytta ihop, ha barn. Visst vi båda var unga men när man är så kär kan man oftast  få försig att man är super lycklig. Sen har jag haft andra förhållanden - men aldrig känt för barn, förlovning m.m. Nu känns allt som att det ska vara så här, allt kommer på plats. Har inte ångrat 1 gång att jag flyttat ihop med R. Aldrig känt att jag vill bort. Det är en underbar känsla för någon som har flytt så länge. Tack älskling, du är finast. Love U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0