Doser av lycka, förväntningar & tankar

Haft en sån underbar dag. Jobbat med Maria och vi har alltid så kul. Cyklade hem vid 19. Och njöt av solen. Tappade mobilen på vägen någonstan. Någon fin själ hittade den, kände igen ett nummer till en kompis. Åkte dit med den. Hon ringde till mamma. Så jag har verkligen tur med allt just nu. Kom hem och då hade R lagat middag till oss. Nu sitter jag och kikar på Fringe och har snackat med Tess och Lilly. Tess och jag planerar inför nästa helg. Lilly satt ute och spelade gurra, ser verkligen fram emot några dar i Härnösand.



Annars så mår jag jätte bra. tycker det är så skönt att få bara vara. I helgen ska vi umgås med lite vänner. På måndag kväll ska vi hinna med att flytta lite möbler. Kanske till och med köper en ny soffa. Sen ska jag kika på tapeter till köket, vill ha en modern men samtidigt lantlig känsla. Vilket vi i och försig har då vi har vit panel, vitt köksbord, vita gardiner. Nu behövs bara en fräsch tapet och nya köksluckor. Ungefär så här ser vårt kök ut just nu. Men istället för hel vit, ska vi ha en lite mer modern tapet med något fint tryck/mönster. Men köksbordet, golvet och panelen har vi och ett stort fönster. Sen när vi köper något större blir det förmodligen i en väldigt lantlig stil. Så fint.



Hallen är ett projekt som jag ska hinnna klart med till hösten när jag är ledig. Då ska vi tapetsera nytt ljust och fräscht, men ha kvar det mörka listerna på golv och tak. Byta ut den mattan vi har till en stor rund beige, samt byta ut konsten. Måla om hallmöblerna till vita samt sätta upp gamla rostiga lljuslyktor. Lite korgar och mer ljus. Kanske till och med klinkers. Vi får se. Jag kommer pyssla tills jag somnar i höst och vinter. Sen är det bara lite nya saker till badrummet.



Hm.. åker ju till london om 2,5 vecka. Funderar på om det kanske blir en till märkes väska (en svart) när jag är i London, eller ett par snygga skor från YSL, eller en snygg kavaj från Chloé. Ska även köpa nån vintage t-shirt med Iron Maiden eller Kiss eller dylikt. Riktigt snyggt till kavajen. Vet en liten marknad som har mycket fina gamla band tröjor. Sen så ska jag investera i något riktigt fint. Men inte till mig. Eftersom jag kommer få något som kommer ha en otroligt speciell plats i mitt hjärta och som jag alltid kommer bära med mig, för jag kommer ju snart gå runt med något otroligt vackert, evigt och smaskigt dyrt. Vilket Nadja tyckte var föträffligt rätt och riktigt - ska, de va så ska det just va´.
Längtar så till denna dag. Att få bli din. Att få visa att det är bara du och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0