Inser att liten blivit stor... eller förnuftig (jag)

Sover, sover och sover. Det är de enda jag har gjort sen jag kommit hem från London. Trött som en gnu, orkar knappt gå och jobba. Känner inte igen mig själv. Irriterad, arg, vil inte göra något. Kanske fått något virus när jag var där borta, förmodligen börjar jag väl bli riktig sjuk. Så ligger väl ner bäddad nästa vecka. Jobbar idag och ett kort pass på söndag. Sen vet vi inte schemat för det har inte chefen fixat än. Ska i alla fall sluta innan sista Augusti har jag bestämt för måste fixa min fot. Vill bli helt återställd. Ska bli så skönt med lång ledigt fram tilll Januari. Då ska jag åka till Lilly och mysa med henne och Elliot.

Imorgon är jag ledig och då ska de regna, vilket jag tycker är super bra - för då hinner jag fixa massa saker här hemma. Sen ska jag och R åka och äta och sen ner på Yran. Ska bli så mysigt att få umgås med han hela kvällen och bara titta på folk, njuta av allt och bara må gott. Tänker på alla dessa år då man sprang och var singel och skulle festa, in i vartenda tält och drick - så sorgligt. Jag skämms över hur jag var när jag var singel, yngre.  De är fan vuxen dagis varje kväll - patetiskt. Jag blir nästa äcklad av att se alla dessa unga som gamla supa sig redlöst, ser slitna ut som gatan, beter sig illa, klär upp sig som om det vore världesn fin krog, med klackar, kort kort och massa smink. Jag har gått ut och varit nykter de få gånger jag har varit nere på stråket i år och jag har haft de jätte kul med mina vänner. Men man ser alldeles för mycket och inser hur man själv höll på.  Suck.. tur att den tiden är över för alltid. Lilly du har lärt mig att vara nykter och de är underbart.

Sambo livet passar mig som handen i handsken. Lycka, välmånde, kärlek, trygghet. Jag älskar mitt liv, min fästman. Nu fattas de bara en liten guldklimp - hoppas att vi hittar en till hösten. Vi pratar och prata om den där hunden - men vi hittar aldrig någon som passar oss perfekt. Vi får se hur länge de tar. Annars så händer de inte så mycket, ska måla om min walk in closet och göra den snygg i höst. Sen blir det tapeter, ny soffa. Sen hoppas jag på att jag och Lilly kör en 3 veckors till Thailand i vinter. Det skulle vara så perfekt att avsluta min semeser med en lång resa. Nu ska jag pussas lite och sen åka på jobbet. Ikväll blir det några avsnitt av Criminal Minds och gor middag med R. På Åters.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0