Helgen: vän kommer hem, saft, lycklig, värme.

I torsdags kom min finaste vän hem till stan. Vi hade en underbar helg tillsammans - med utekvällar, bio och mys. Tack.
Annars har jag spenderat min tid sovandes - sover påtok för mycket. Men de slutas nu imorgon - då de är min sista dag på min månads långa ledighet. Skönt. Så nu åter går jag till vardagen med jobbet, känns så bra. Ska satsa på att arbeta till 100% och ta på mig alla jobb jag kan få utöver mitt fasta. Jag trivs verkligen att arbeta.

Så helgen i detaljer: Saft i köket med Lilly på torsdags kvällen, sen ner på Plaza för beskådning av människor i alla dess former och tillstånd. Nyktra. Vi träffade på 3 killar som höll oss uppe med skratt och tok - sedan träffade Lilly på fina Petra som visade sig vara en underbart trevlig tjej. Kvällen slutade vid Subway där vi satt alla vid vårt lilla bord - sedan åkte vi hem var och en til sitt. Föraren i taxin var verkligen en sorglig gammal gubbe som klagade en massa. Tur att jag hade Lilly vid min sida.

Fredagen blev super fin med lunch på stan med min fina vän Andréa, sedan köpte vi kex, vin, ost och mörkchoklad och hade en riktig tjej kväll innan vi mötte upp Lilly för att förfesta lite hos en kompis inne i stan. Sedan gick vi på Plaza där vi träffade en massa trevliga människor - men kvällen slutade ganska tidigt. Skönt.



Lördagen blev otroligt lugn, Bio med Lilly och Roger. Filmen var 2,40 lång, salongen proppfull och super varm. Lilly höll på att somna, vi andra på att smälta bort. Efter de åkte vi hem, Roger fick bevittna när jag tappade min älskade macbook i golvet - slutade funka. Jag fick panik. Vill inte ha de nya macbookarna. Men de visade sig att en skiva hade fastnat, så nu funkar den perfekt igen. Så helgen slutade bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0