(Åre)

Gårdagen blev absolut inte som den var tänkt. Får ett samtal vid 10. - Vill du följa med på mässa, 3-rätters på Bygget samt nattklubb och sedan buss hem. Vad svara man - ja!?

Var nykter och allämant äcklad, utråkad och irriterad på alla äckligt fulla människor. Jag inser mer och mer varför jag dricker endast ett få tal gånger. Därför att jag vill inte framstå som just de. Visst, jag har kul, man slapnnar av - men vill man verkligen förnedra sig själv, vilket man nog oftast gör? Nej, tack. Jag väljer att dricka när jag känner att jag vill och när jag tycker de är värt de - när jag gör de med rätt sorts människor. Människor som vet hur man beter sig - i alla lägen. SOm tar hand om varandra. Där av går jag bara ut med dessa och även om de kommer låta som lite väl konstigt att jag ska ut nästa helg, så är de just med dessa fantastiska människor. Vi har kul, vi beter oss, vi njuter. Då kan en ute kväll vara helt enkelt för god för att avstå.


Men inte som de jag såg igår. Jag tyckte verkligen synd om dessa människor som står och gör saker öppet på gatan (neket), går runt med använt toapapper på kläderna, somnar utomhus, försöker flörta upp någon som förmoldigen bara vill ha den personen för just de ögonblicket, som får dig att känna dig dålig dagen efter. Till alla dessa personer som blev utkastad. Som spyr, ramlar. - NEJ, TACK.


Om jag nu ska prata om Åre - så säger jag även där - nej, tack. Inget för mig. Ytlighet när den är som värst. Alla dessa ungdomar som super sig fulla varje dag - bör jag påminna om att de var Tisdag igår och säkerligen 1500 personer inne och en 25 meterskö vid 00.00!? Galet. Hjälp.
Nej, tack vet jag en härlig hemma fest med flickorna som sedan bir en riktigt behaglig natt på Plaza. De är vad jag tycker att en utekväll ska innehålla - men smaken är väl som baken. Viss verkar ju gilla att förnedra både sig själv och andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0