23 Februari

Monday.
Helgen blev fantastiskt bra. Arbetat och umgåtts med finaste gänget. Vi börjar bli tajt. Ännu tajtare blir vi på tisdag - då de är semelfest hos Nadja o Nina i dubbel bemärkelse. HaHa.. Blev utgån i lördags efter jobbet, han komma och svepa två stora drinkar innan vi satte oss i bilen och åkte ner på Plaza. Nina och Sebbe låg i bakluckan. Victor fick små panik och trodde luften skulle ta slut. Som vanligt fixade Victor in oss, så köa fick vi inte göra. Väl inne vart de ganska lugnt, träffade på ett antal berusade bekanta personer. Sen såg jag en person som totalt ignorerade mitt fina lilla hej. Tråkigt. För personen. Sen åkte vi på Max handlade lite mat, hem till Tess för lite lugn efterfest sen så somnade vi. Söndagen bestod av Tages, skratt, Hipp Hipp, ännu mera skratt och godis. Kvällen avslutades med att Roger kom och hämtade mig så jag kunde sova i min säng, guldvärt. Härlig helg, tyvärr inga kort.
Nina - Kairo!

I dag blir de Barkurs i några timmar sen hem, imorgon blir de som sagt semel-fest. Sen börjar jobbet igen på onsdag. Har hunnit med 16,5 km idag, känns super skönt. Även hunnit med armar, ben och mage. Nu ska jag fixa mig och sedan gå till Folkan. Härligt med normala temperaturer - då kan man börja gå igen. Underbart.

Tankar: Dock små besviken över att inte Mickey Rourke vann en Oscar - han var verkligen värd den för den roll prestation han gjorde i The Wrestler. Men Kate W vann och hon är så otroligt duktig aktriss och så genuint ärlig, vanlig. De var de jag tyckte om Oscars. Däremot såg jag en väldigt intressant dokumentär om Strindbergs Fröken Julie - otroligt se värd, handlade om uppsättningen som spelades på Dramaten 2006 med Persbrant och Bonnevie. Otroligt vacker kvinna. Och om hur Fröken Julie spegalde dåtidens och nutidens roller för en kvinna i samhållet så väl hur en människas innersta essens är den man är. Att vara männsklig, att fela. Skulle verkligen ha velat sett just den uppsättningen, fick se några delar ur den under dokumentären, samt hur de arbetat undertiden innan premiären. Ibland önskar jag att jag hade sattsat på teater och film världen. Skådespeleri, har hört de många gånger men aldrig vågat tagit steget dit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0