Göra om, göra rätt.

Jag tycker fler borde se på sig själv en extra gång i spegeln. Se riktig noga på sig själv och inse sina egna brister. Jag har många brister, jag saknar empati, jag är egocentrisk, jag blir lätt arg m.m. Massor som sagt. Men man kan inte annat än att börja om och göra rätt. Jag har skrivit otaliga brev till en viss person. Arga, elaka, manande, snälla, vänliga, förstånde - ja alla typer av brev, ord. Men aldrig skickat dessa. Har väl insett att jag kan inte ändra honom, förändra, göra honom bättre, göra honom vettigare, smartar, att han ska ta avstånd, att han ska växa upp. Men han kanske granskar sig själv någon gång och göra om och gör rätt. I slut ändan är de inte jag som ska få honom att förstå för jag har inget med honom att göra längre. Utan de är han själv och vem vet, han kanske aldrig kommer göra de. Men det är något jag måtse acceptera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0