Drömmen. 43

Finns de drömmar som går i uppfyllelse?
Finns det ens drömmar?
Jag tror ibland på drömmar, drömmar som går i uppfyllelse. Men inte varje dag. Jag sitter mest och tänker just nu. Tänker på massor. Massor av misstag, misstag som jag själv har valt att göra. Enbart för att jag är ung och dum. Eller äldre och vis? Saker som jag ibland kan känna - varför. Men inte allt för ofta. För alla dessa saker jag gör, gjort och kommer göra - förändrar mig, skapar mig och förblir mig. Inget kan tas ifrån. Aldrig. Bara att acceptera. Det är behagligt när man har kommit fram till den delen, när man accepterar alla sina brister, alla sina misstag och all glädje. Jag har gjort det. Nästan. Snart så. Men ibland undrar jag. De gör mig både svag och stark. Alla är vi små ibland.


Jag förlorade två städer, vackra sådana.
Jag hade två kuster, ett land.
Jag saknar dom, men det var ingen katastrof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0