Färgen är rosa

Härnösand har varit min bostadsort de senaste 5 dagarna. Studier har varit den främsta anledningen - men som så ofta - blev de mer familjen. Vi har hunnit med en flytt, 2 ambulanser, inbokning av resa, tårar, svett och en massa kärlek och skratt - fullt hus, slut på kaffe med en busringning på köpet. 10 missade samtal på 2 dagar. Strand promenader, kvällsprat samt otaliga telefonsamtal på nätterna, antingen i Carros säng eller på en madrass i ett tomt kök. Tankar, funderingar och resonemang. Arg, ledsen, glad, smått förälskad - ja, mer där till. Det är alltid kaos i Härntan. Men jag gillar det ? jag tror kaos kan förlänga livet eller åtminstone gör det livet till lite mer surrealistiskt. Det gillas. Släpp på hämningarna ? man lever ju förmodligen bara ett liv. Just nu så är en i Sundsvall på sjukhus, två flyttstädar och jag är med lillprinsen. Tänker på dig ständigt - hoppas du blir väl omhändertagen denna gång. Vi som skulle mysa - bara du och jag ikväll.
Studie tiden har varit mycket givande och det har blivit många bra erfarenheter samt nya upptåg. Tenta, seminarium, monopol, film redigering, orientering, dykning, hopp samt balansövningar är lite utav de jag har haft för mig. Rosa är de jag alltid kommer att förknippa detta läsår med - främst för Eva. Hon är allt rosa. Henke är en av de finaste människor man kan komma i kontakt med - alltid med en nypa kärlek och glädje. Kommer nog att sakna en del. Ja, det kommer jag faktiskt. Nu ska jag återgå ? imorgon bär de av hemåt till Östersund igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0