Enkelt. Men så svårt ibland.

Livet är förunderligt. Livet är.
Jag gick hem mitt i natten, luften var varm och klockan skulle strax slå två. Ute möttes jag av glädje - studenter i kavaj och mössan på, klänning och högklackat. Det var mösspåtagningsbal i Östersund ikväll. Det märktes i luften. Det vilade något vackert över Östersund igår natt. Jag fick ta del av det - genom min promenad genom stan. Mina tankar var blandade - men för det mesta var det tankar av välbehag, en känsla av att livet är vackert och jag får vara en del av det. Det där man kallar vackert. Jag kan inte förändra någon annan - förutom mig själv. Jag kan bara vara mig själv och endast mig själv. Jag börjar sakta men säkert förstå min vikt i det hela. Alla har vi en mening och den meningen är inte alltid klar. Den kan förändras, här och nu. Men min mening är att bemöta den och acceptera den och låta den ta mig dit jag ska. För ändast jag kan förändra mig och mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0