Man ser det man vill se

Idag ska jag försöka skriva en blogg utan mansförakt och sårbarhet, men man vet aldrig med mig.
Idag har jag bara tagit det lugnt, försökt blivit bättre men jag vet inte om det funkar något vidare, är verkligen sjuk. Har varit en jätte fin solig och kall dag här uppe i norr. Varit ute och gått till slotten (Lilly trodde isbrytarna var slott, när hon var här i våras). Sedan gick jag hem och kikade på Oprah - hon gav bort saker för säkert 20.000 till var och en i publiken - snacka om konsumtionssamhällets törstar där. Publiken var helt vilda och speciellt när de hörde priset på sakerna. Är det inte gåvan som är väsentligt när man får något. Nej, tyvärr inte, det var priset. Jag förundras alltid över människors oförmåga att inse det vackra.

Annars har jag pratat med en kär gammal bekant, jätte kul att vi har börjat prata igen. Ser fram emot en tripp ner till huvudstaden inom en snar framtid. Jag tycker du ska satsa på läkaryrket - känns som att du skulle bli en jätte fin läkare - med mycket själ och godhet. Men det är bara min lilla åsikt.

Annars så är jag på topp idag och förundras över människors egocentriska trippar. Förändringen krävs inom dig. Glöm aldrig det. Annars kommer det aldrig fastna utan rinna av dig, sakta men säkert.

Jag blev förvånad imorse - positivt förvånad. Det är alltid kul att få bli motbevisad av sig själv, men jag ska inte ta det för alvarligt. Annars har jag tänkt på blåbärs te, vita t-shirts, män i uniform och en del annat. Men mina tankar behåller jag för mig själv en stund. Men bara för en stund.

Planet Earth - vackert så att de förslår



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0