Fundering

Varför kan en person har så mycket ilska inom sig - jag blir yr. Känns som att personen är ute på havet och inte riktigt kan komma i land. Känns som att personen är så vilsen. Som att årorna har hamnat långt ut i vattnet. En vis vän sa till mig att - förmodligen kommer det vara så där hela livet för den personen. Det skrämmer mig. Hur kan man leva ute på havet och aldrig ta sig in? Jag fick ett råd och det var att jag kan inte hjälpa utan bara stjälpa. Jag slutade vara den som hjälpte för länge sen.

Jag har helt enkelt bestämt mig att sluta vara arg, sluta tänka fel och sluta bry mig i saker som bara gör mig yr. Jag vill leva ett stillsamt liv, med värme, skratt och kärlek. Det får jag i min nuvarande situation - är så otroligt tacksam över det. Snart är cirkeln sluten - snart slipper jag ha mitt liv utspritt, slipper ha mina saker där jag inte har någon uppsyn. Det är ju mitt liv jag har lämnat över i andras händer och det har känts bra - men jag vill ha mitt liv där jag är. Mitt liv har ändrats ganska dramatisk på dessa 3 år - jag har fått nya vänner, nya influenser, nya tankesätt. Jag gillar det - så mycket positivt, så mycket glädje. Idag är jag en bättre människa - men jag har långt kvar att gå. För perfektion uppnår jag aldrig och det vill jag inte heller. Men en bit till vill jag komma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0