Kust till kust 28/2

Klockan började närma sig avstigning, knappt några folk kvar. Kan bero på att det är ganska påfrestande att sitta i 7 timmar. Jag var ganska trött vid den här tidpunkten. Ingen film visades pga. trasig dvd. Tur att man kom förberedd med macbooken och ipoden, då klarar jag mig - alltid. Lyssnat oändligt många gånger på Coldplays - Fix You, under resans gång. Underbar text. Min resa var ganska behaglig men samtidigt tung. Många tankar om livet uppe i Luleå, blir inte länge till. Jag pratade med Daniel under resans gång, han får mig jämt på andra tankar. Tankar som gör att det går lätt. Jag lovar att jag ska skriva en sån där lapp.

Det kändes ganska tungt att lämna Härnösand och familjen - vilka dagar vi har haft. Men det kommer fler - längtar till vår Stockholms tripp - kommer bli farligt - men ack så härligt. Lilly och Carro har åkt hem till Östersund - önskar även att jag kunde infinna mig där nu. Men har saker att ta tag i här innan jag kan åka. Ibland är det surt att vara stor. Härnösand är en otroligt lugn stad - så även Sundsvall. Fattar inte vart folk håller hus på kvällarna? För någon månad sen, hade jag små tankar över en flytt till Sundsvall - eftersom jag har en förkärlek för stenhus, men nu efter mina erfarenheter - never. Sen undrar jag över varför hotell envisas med vita sängkläder.

Veckorna hemma i Östersund var något ut av det bästa - så mer om det sen. Men kan bara säga så att -
Sov aldrig på ett Vm-kansli - eller hur Linn? ha ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0