Natten

Mörkret har kommit tilbaka. Kylan har dock inte kommit fram ännu.
Jag kan inte sova. Inte för att jag mår dåligt, utan för att jag bara inte kan somna. Imorgon är jag ledig. Då blir det snickeri, lunch samt samtal med styvpappa. Sedan blir det en kväll med min Adian. Han är nog det. Lång, snäll och alldels för bra. Ja, nu är jag så där velig igen. Vad vill just jag? Men han tycker om mig för den jag är, han lyssnar på allt mitt dravel, på alla mina konstiga funderinga, annorlunda synsätt och ja, han tar mig för mig. Helt galet fint på något vis.
Fint är mina vänner, hösten och livet. Jag är nöjd. Men tror att det är de som gör de.
Ikväll var jag ute. Det gick i 240km/h. Tänk om. Tänk när. De kan ta slut fort. För fort. Liten är vi alla. Svag. Ensam.
Jag vill inte, aldrig. Vem ska då leva mit liv, göra det jag vill. Vara mig. Ingen. Tråkigt.
Jag är lycklig. Härligt, mjukt och färgstrakt. Hoppas ni är det me. För det vill jag. Alla vill de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0