En resa

Jag låg där i sängen, pratade om allt jag inte gillar. Allt jag inte vill ha. Men döljer jag en sanning? Vad vill just jag. Klockan tickade på och det blev natt. När jag vaknade så visste jag inte vad jag skulle känna, ge. Jag var stum igen.
Ibland så är livet svårt. Svårare än vad man kan tro. För vem vill såra någon, vem vill skada någon. Ingen. Men just jag har den förmågan. Att skada. För att jag inte vet vad jag vill, ha eller söker.
Som Gynning sa: Jag hade inte dejtat klart, inte utforskat klart. Men det har jag nu. Nu vet jag vad jag vill ha och det har jag. Ligger så mycket sanning bakom de hon sa. För det är så. Människor vill utforska, finna. Den dagen vi stöter på den, med stort K, det är då vi vet inom oss att vi har letat klart. Att expeditionen är klar. Vi är framme.



Kommentarer
Postat av: Erika

Tycker mycket om det du skrev! Skojigt att se en del schyssta grejer och inte bara det vanliga sakerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-11-29 @ 15:29:53
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0